Drukuj
Odsłony: 3262

e usługi 410

Już niedługo mieszkańcy będą mogli załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

Rozpoczęła się budowa platformy „E-urząd”, do której przystąpiło dziesięć gmin, w tym jako pierwsza gmina Nowogrodziec. Wdrożenie projektu umożliwi mieszkańcom łatwą, mobilną i szybką komunikację z urzędem za pośrednictwem internetu oraz dostęp do wielu informacji, których uzyskanie do tej pory wymagało wizyty w urzędzie. Dzięki nowym innowacyjnym systemom teleinformatycznym będzie można składać deklaracje, wnioski czy dokonywać wpłat swoich zobowiązań. Wprowadzone systemy w dużym stopniu usprawnią działanie urzędu, przyspieszą obsługę mieszkańców i podmiotów gospodarczych, ułatwią procesy decyzyjne i finansowe.W ramach projektu przewidziane jest także utworzenie Międzygminnego Systemu Informacji Przestrzennej, gdzie na wspólnym portalu mapowym będą prezentowane zasoby przestrzenne każdej z gmin. System ma za zadanie umożliwić dwustronną wymianę informacji zarówno z mieszkańcami jak również między gminami.

W Nowogrodźcu system ma zacząć działać za siedem miesięcy, a we wszystkich pozostałych gminach ma być gotowy do końca przyszłego roku.

>>Informacje na temat „E-usług” w TVP Wrocław<<

>> TVP Wrocław - Platforma e-urząd ma sznsę zrewolucjonizować 10 gmin<<